Omega 3

Omega 3; essentieel voor de gezondheid

Omega 3 is belangrijk voor gezonde cellen. Het is goed voor de huid, hersenen, ogen, hart en bloedvaten, een goed functionerend immuunsysteem, zwangerschap en hormonen. Het houdt je cellen soepel zodat afvalstoffen je lichaam kunnen verlaten en de juiste voedingsstoffen opgenomen kunnen worden. Helaas krijgen we veel te weinig hiervan binnen in onze huidige westerse levensstijl. 

Tekort aan Omega 3

Essentieel betekent dat ons lichaam het niet zelf kan aanmaken, maar uit voeding gehaald moet worden. Vette vis is zo’n beetje de belangrijkste bron van omega 3. Je zou zeggen dat je dan goed zit met regelmatig vis eten. Als je niet minimaal 2 à 3x in de week vette (ongefrituurde) vis eet dan kom je al niet aan de juiste hoeveelheid Omega 3 die je lichaam nodig heeft. Daarnaast gaat het ook om de juiste verhouding omega 3 en 6. Omega 6 zit in zonnebloemolie, mais/soja/pinda/koolzaadolie, margarines, halvarine, koek, snoep, gebak, kant en klare maaltijden, kant en klare soepen, pakjes en zakjes, bouillonblokjes, bewerkt vlees en gefrituurd voedsel. En juist daar krijgt men teveel van binnen.

Een gezonde leefstijl staat voorop. Eet en leef je super gezond en eet je minimaal een paar keer week die vette vis, dan ben je lekker bezig. Echter blijkt dat de meeste mensen een tekort aan Omega 3 hebben.

De gezondheidseigenschappen van Omega 3

Er is hier al ontzettend veel onderzoek naar gedaan en er zijn ook letterlijk duizenden wetenschappelijke artikelen over te vinden. De veelbelovende gezondheidseigenschappen van deze vetzuren. Ik heb ze voor je op een rijtje gezet:

  • Het werkt ontstekingsremmend
  • Het ondersteunt het immuunsysteem 
  • Het verbetert de hormoonfunctie
  • Het verbetert de vruchtbaarheid
  • Het is onmisbaar voor een goede hersenfunctie, ook bij kids.
  • Het ondersteunt de longfunctie
  • Het zorgt voor een goede gemoedsrust
  • Het is goed voor de huid
  • Het is goed voor hart en bloedvaten
  • Het zorgt voor vitaliteit

Het heeft een gunstige invloed op aandoeningen zoals Alzheimer, Parkinson, Artrose, Osteoporose, Reuma en een positieve invloed op Autisme en ADHD.

Omega 3

Mijn persoonlijke ervaring

Uit onderzoek blijkt dat het helpt bij pijnlijke en hevige menstruaties, de kwaliteit van de eicellen verbetert en de hormoonfunctie. Omdat ik zelf endometriose heb, te maken had met pijnlijke en hevige menstruaties en hormonaal uit balans was, ben ik Omega 3 erbij gaan suppleren. Naast een gezonde leefstijl en nog een aantal ondersteunende supplementen, heb ik nu een natuurlijke cyclus zonder pijn, hoofdpijn en stemmingswisselingen.

Afgelopen jaar had ik zelfs een frozenshoulder waarmee ik twee keer heel ongelukkig mee ben gevallen. Hierdoor had ik dagelijks veel pijn. Ik besloot, naast een natuurlijke pijnstiller, om elke dag een dubbele dosis Omega 3 erbij te nemen vanwege de ontstekingsremmende werking. Na 3 maanden was de pijn weg en kon ik eindelijk aan de mobiliteit van mijn schouder werken.

Onmisbaar voor de gezondheid

Omega 3 olie adviseer ik aan al mijn klanten vanwege de brede gezondheidseigenschappen. Het is gewoon onmisbaar en je lichaam wordt hier nou eenmaal écht blij van. Wil je weten welke Omega 3 ik adviseer en het ook graag gebruiken? Deze kun je HIER bestellen.